Projekty a granty
Databáze všech projektů a grantů od roku 2010
Optimalizace online distanční výuky na základě zkušeností studentů a učitelů | |
---|---|
Id projektu | SGS02/PdF/2021 |
Hlavní řešitel | Mgr. Ludmila FALTÝNKOVÁ |
Období | 1/2021 - 12/2021 |
Poskytovatel | Specifický VŠ výzkum |
Stav | ukončený |
Anotace | Informační a komunikační technologie (ICT) již po desetiletí v určité míře slouží k podpoře prezenční výuky. V posledním roce tato podpora získala nové charakteristiky, např. rozsah využívání ICT se mnohokrát znásobil v důvodu dlouhodobé distanční výuky; malé mobilní prostředky (tablet, smartphone aj.) pro získání rychlé informace byly opět podpořeny rozměrnějšími (notebook, PC aj.), právě z důvodu dlouhodobosti jejich využívání; násobně se rozšířilo využívání komunikačních platforem (v českém vzdělávacím prostoru převážně MS Teams, Zoom aj.); spektrum úrovně IT dovedností u studentů různých oborů je velmi široké. Na základě tohoto stavu současná online distanční výuka odhaluje mnohé didaktické problémy na straně učitelů i studentů, v téměř všech předmětech a na všech stupních vzdělávání. Předložený projekt se zaměřuje na problematiku online distančního vzdělávání z pohledu studentů a učitelů informatiky a cizího jazyka (angličtiny). Jeho cílem je na základě dat shromážděných z obou skupin aktérů vzdělávacího procesu odhalit konkrétní didaktické problémy, jejich příčiny a poskytnout návrhy a doporučení k jejich nápravě. |