Projekty a granty

Rozvojové projekty
Projekty územně správních celků
Interní granty
Operační programy
Projekty mezinárodní spolupráce
Kontakty pro vědu, rozvoj a transfer technologií


Databáze všech projektů a grantů od roku 2010




Nové přístupy k využití ICT ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách
Id projektuCZ.1.07/1.1.07/02.0047
Hlavní řešiteldoc. RNDr. Martin Malčík, Ph.D.
Období11/2009 - 2/2012
PoskytovatelOP VK (Vzdělávání pro konkurenceschopnost)
Stavukončený
AnotaceProjekt je zaměřen na zvýšení kvality a efektivity vzdělávání žáků ZŠ v MSK v přírodovědných předmětech prostřednictvím počítačem podporovaných experimentů. Změny společnosti mění požadavky na vzdělávání a jeho přispění k rozvoji lidských zdrojů. Počáteční vzdělávání tvoří základ k rozvoji a uplatnění jedince ve společnosti. Z výzkumů PISA 2006 v oblasti přírodovědné gramotnosti vyplynuly nadprůměrné teoretické vědomosti a podprůměrné dovednosti žáků, výzkum TIMSS (2007) prokázal významnou zhoršující se tendenci vývoje dovedností žáků. Projekt přispěje k posílení funkční ICT gramotnosti a zvýšení dovedností žáků v přírodovědných předmětech na 15 ZŠ v MSK prostřednictvím ICT pomůcek, vyvinutím metodiky jejich používání a proškolením učitelů. Projekt bude mít hlavní pozitivní dopad na žáky ZŠ v MSK, a to i prostřednictvím zvýšení kompetencí učitelů, kteří je v rámci vzdělávacího procesu ovlivňují. Projekt bude realizován žadatelem OU, partnerem MEC, o.p.s. a 15 partnerskými ZŠ.