Projekty a granty
Databáze všech projektů a grantů od roku 2010
Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko-slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj | |
---|---|
Id projektu | OP PS CR-SK 22410320017 |
Hlavní řešitel | doc. RNDr. Martin Malčík, Ph.D. |
Období | 9/2008 - 8/2011 |
Poskytovatel | Pedagogická fakulta, OP Přeshraniční spolupráce - Slovensko |
Stav | ukončený |
Anotace | Hlavním cílem je intervence do situace ve vzdělávání, příčin vzdělanostního deficitu žáků základních a středních škol, kdy primární vzdělávání je klíčovým prvkem přístupu k dalšímu kvalitnímu vzdělání. Inovativními přístupy včetně vytvoření funkční sítě spolupracujících partnerů navazující na tradiční sepjetí přeshraničních regionů se zaměřit na rozvoj klíčových kompetencí žáků. Zvýšit úroveň kvality škol a vzdělávacího potenciálu pedagogů s orientací na požadavky znalostní společnosti. Za využití potenciálu partnerů posílit vzdělanostní strukturu a kvalitu lidských zdrojů s návazností na podporu udržitelného, integrovaného ekonomického a sociálního rozvoje přeshraničních regionů, což naplňuje cíle prioritní osy 1. Aktivity projektu: Tvorba testů, statistická analýzy, zpracování Raschovou analýzou, konference k seznámení s filosofií a aktivitami projektu, komparativní konference na straně ČR i SR, vývoj didaktických materiálů jako reakce na zjištěný stav k rozvoji klíčových kompetencí žáků, příp. školení učitelů k posílení jejich vzdělávacího potenciálu, implementace přístupů do vzdělávacího procesu, práce s výstupy, technické zpracování testů vstupní a výstupní úrovně, e-learningové kurzy pro správce sítě a pro učitele, pilotní vstupní a výstupní testování, ostrá verze vstupního a výstupního testování, vytvoření metodiky pro zpracování relativního přírůstku znalostí, výstupy pro žáky a rodiče, učitele, vedení škol, vyhodnocení relativního přírůstku znalostí. |