Název akce CŽV: | Gamifikace a game-based learning ve výuce matematiky a přírodovědných předmětů |
Fakulta / organizační jednotka: | Přírodovědecká fakulta OU |
Cílová skupina: | Cílovou skupinou jsou učitelé 2. stupně základních škol a středních škol. Kurz je určen učitelům nejen aprobace matematiky, ale i jiných aprobací. |
Doba trvání / hodinová dotace: | 4 hodiny |
Cena: | 1000 Kč |
Forma: | prezenční |
Organizace studia: | Plánované Místo konání: Ostravská univerzita, Přírodovědecká fakulta |
Číslo akreditace: | MŠMT - 6999/2018-2-231 |
Garantující odborná katedra: | Centrum pro výzkum vzdělávání CVVPT (Přírodovědecká fakulta OU) |
Garant: | doc. PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D. |
Anotace: | Kurz bude zaměřen na představení gamifikace a game-based learningu jako nových výukových metod, které účinně propojují formální výuku (ve škole) s neformálním vzděláváním žáků ve volném čase. Jedná se o zabudování strategie skóre systému (každý učitel uděluje nějakým způsobem „bonusy“ v podobě červených bodů, malých známek atd.) do herního příběhu, který žáci hrají ve volném čase. V rámci příběhu plní různé úkoly, a to nejen doma, ale ve svém okolí-například musí vypočíst GPS souřadnice nějaké zprávy, tu pak jít někde v okolí školy najít, rozluštit a splnit úkol. Plnění úkolů je pak ve hře posouvá dále do dalších úrovní. Tato metoda má celou řadu výhod:- nenarušuje plnění ŠVP, protože realizace je v mimoškolním čase,
- vybízí k mezipředmětovým vazbám (umístění indicií může být doprovázeno informacemi o historii místa, nebo jeho geografické lokaci, úkoly mohou být i dlouhodobé – například na daném místě získají semínka rostliny, kterou pak doma musí vypěstovat atd.),
- posiluje spolupráci školy a rodiny – rodiče mohou být do příběhu funkčně zapojeni,
- vytváří prostředí pro nadané žáky i žáky slabší (různorodost úkolů dá prostor pro seberealizaci každého jednotlivce), navíc děti mohou plnit úkoly v týmech a posiluje kolektiv,
- rozvíjí zájem obecně o dění kolem sebe, speciálně pak pokud jsou úkoly zaměřené přírodovědně, rozvíjí polytechnické myšlení žáků,
- konfrontace s realitou je učí vidět mezi jevy vzájemné vazby, sekundárně se mohou dovědět o celé řadě dalších zajímavostí,
- rozvíjí fantazii dětí,
- vytváří „živou atmosféru“ ve třídě, kdy dobrý příběh vtáhne do děje každého žáka bez nutnosti „povinovat je“ plněním nějakých úkolů.
|
Přihlášky: | e-přihláška |
Kontakt / další informace: | Bc. Gabriela Peroutková, doc. PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D. |
Způsob platby: | převodem z účtu / faktura |
Vyučující: | RNDr. Zuzana Václavíková, Ph.D. |
Plán studia / rámcový harmonogram: | Téma | Počet hodin prezenční |
Gamifikace a game-based learning ve výuce matematiky a přírodovědných předmětů | 4 |
Celkem | 4 |
|