Projekty a granty

Rozvojové projekty
Projekty územně správních celků
Interní granty
Operační programy
Projekty mezinárodní spolupráce
Kontakty pro vědu, rozvoj a transfer technologií


Databáze všech projektů a grantů od roku 2010




Sebeposuzování klinických kompetencí studentů ošetřovatelství
Id projektuSGS13/LF/2019
Hlavní řešitelMgr. Daša STUPKOVÁ
Období1/2019 - 12/2019
PoskytovatelSpecifický VŠ výzkum
Stavukončený
AnotaceCompetence - způsobilost k výkonu povolání, pravomoc anebo oprávnění k činnosti ( Kurucová 2014). V praxi předpokládá kompetence především schopnost komunikace a kooperace, řešení problémů a tvořivost, samostatnost a výkonnost, odpovědnost, přemýšlení a učení, argumentaci a hodnocení. Jedná se vlastně o znalosti, schopnosti a dovednosti, které jsou vhodné ke zvládání problémů celé řady většinou nepředvídatelně se měnících požadavků v průběhu života. V snaze profesionalizovat povolání sestry je student v průběhu studia oboru ošetřovatelství veden k způsobilosti výkonu povolání sestry a to v teoreticko ? praktické rovině. Sebehodnocení tvoří neoddělitelnou součást celého systému hodnocení, zpětné vazby a kontinuálního učení. Sebeposuzování a následně diagnostika k profesní orientaci je složitý a důležitý proces s celou paletou specifických aspektů.Povolání zdravotní sestry je fyzicky a psychicky náročné. Z hlediska odborné přípravy i požadavků k profesnímu výkonu patří mezi velmi náročné. Jsou zde také velmi specifické nároky na osobní vhodnost, profesionální přípravu, styl práce, způsob života a na duševní stabilitu sestry. Mezi nezbytné předpoklady pro povolání sestry patří: senzomotorické, estetické, předpoklady intelektové, sociální, autoregulační a předpoklady komunikační (Plevová 2011 ). Příprava na povolání sestry začíná v průběhu studia a to teoretické a praktické částí studia. Výběrem povolání sestry si student bere na odpovědnost nemocného člověka. Již hraje důležitou roly sebeposouzení, sebepřijetí a uvědomení si vlastních schopností a předpokladů k výkonu povolání sestry.