Projekty a granty
Databáze všech projektů a grantů od roku 2010
| Využití osobního deníku akčního výzkumu (PARJ) jako nástroje rozvoje vybraných profesních kompetencí studentů sociální pedagogiky | |
|---|---|
| Id projektu | SGS07/PdF/2019-20 | 
| Hlavní řešitel | Mgr. Bohdana Richterová, Ph.D. | 
| Období | 1/2019 - 12/2020 | 
| Poskytovatel | Specifický VŠ výzkum | 
| Stav | ukončený | 
| Anotace | Příprava pedagogů na profesi zaznamenává posun od modelu předávání kognitivních znalostí dětem k modelu profesionality, který zahrnuje také významné sociálně výchovné působení na děti v oblasti emoční a konativní (Dytrtová&Kohutová, 2009). Pokud chtějí být sociální pedagogové na takové působení připraveni, potřebují již v rámci pregraduální přípravy rozvíjet své sebepoznání a seberegulaci. Jednou z možností je využití individuálních a skupinových setkání v rámci osobnostní přípravy a sebezkušenostních stáží, v našem projektu týdenní stáže v roli klienta v terapeutické komunitě pro závislé. Akční výzkum je jeden z typů výzkumných designů, který umožňuje tento rozvoj výzkumně sledovat (Willis&Edwards, 2014). Osobní deník individuálního akčního výzkumu (PARJ) je jeden z novějších nástrojů sběru dat (Walker-Floyed, 2011). Cílem projektu je na základě kvalitativní analýzy zjistit, jakým způsobem a v jakých oblastech profesního rozvoje pomáhá PARJ studentům sociální pedagogiky jako nástroj rozvoje profesních kompetencí. | 

 
  
            




























