Ostravská univerzita používá na svých webových stránkách soubory cookies i další analytické nástroje. Rozumím

OU

Martin Čurda

Martin Čurda

titul, jméno, příjmení:Mgr. Martin Čurda, Ph.D.
místnost, podlaží, budova: F 112, budova F
funkce:
obor činnosti:
katedra / středisko (fakulta): Katedra teorie a dějin umění (Fakulta umění)
telefon, mobil: 553 46 2910
553 46 2980
728 160 347
e-mail:
osobní WWW stránka:

Vzdělání

2012 - 2017PhD, Musicology - Cardiff University, School of Music, Cardiff, UK
2010 - 2012Mgr., Hudební věda - Masarykova Univerzita, Ústav hudební vědy
2007 - 2010Bc., Hudební věda - Masarykova Univerzita, Ústav hudební vědy

Kvalifikace

2017PhD

Zaměstnání, praxe

2016 - dosudOstravská universita, Fakulta umění (odborný asistent)

Odborné zaměření

Muzikologie
Hudební analýza, sémiotika a hermeneutika
Hudba dvacátého století

Členství v profesních organizacích, redakčních radách a poradních orgánech

Society of Music Analysis
Royal Musical Association
British Association for Slavonic and East European Studies

Působení v zahraničí

2012 - 2017Cardiff University, Cardiff, UK (doktorské studium)

Jazykové znalosti

Angličtinavýborná znalost
Němčinapasivní znalost


'Reading Meaning In and Out of Music from Theresienstadt: The Case of Pavel Haas'
Martin Čurda
Rok: 2020, Routledge
kapitola v odborné knize

'Religious Patriotism and Grotesque Ridicule: Responses to Nazi Oppression in Pavel Haas's Unfinished Wartime Symphony'
Martin Čurda
Rok: 2020, Routledge
kapitola v odborné knize

The Music of Pavel Haas: Analytical and Hermeneutical Studies
Martin Čurda
Rok: 2020, Routledge
odborná kniha

Haasův Šarlatán: tragikomeddie o starých komediantech, moderních individualistech a podivných dvojnících
Martin Čurda
Rok: 2018, Hudební věda
článek v odborném periodiku

'From the Monkey Mountains': The Body, the Grotesque, and Carnival in the Music of Pavel Haas
Martin Čurda
Rok: 2016, Journal of the Royal Musical Association
článek v odborném periodiku

'Reading Meaning In and Out of Music from Theresienstadt: The Case of Pavel Haas'
Martin Čurda
Rok: 2020, Routledge
kapitola v odborné knize

'Religious Patriotism and Grotesque Ridicule: Responses to Nazi Oppression in Pavel Haas's Unfinished Wartime Symphony'
Martin Čurda
Rok: 2020, Routledge
kapitola v odborné knize

The Music of Pavel Haas: Analytical and Hermeneutical Studies
Martin Čurda
Rok: 2020, Routledge
odborná kniha

Haasův Šarlatán: tragikomeddie o starých komediantech, moderních individualistech a podivných dvojnících
Martin Čurda
Rok: 2018, Hudební věda
článek v odborném periodiku

'From the Monkey Mountains': The Body, the Grotesque, and Carnival in the Music of Pavel Haas
Martin Čurda
Rok: 2016, Journal of the Royal Musical Association
článek v odborném periodiku

'Grief, Melancholy, Uncanny Reflections, and Vicious Circles in Pavel Haas's Four Songs from Terezín'
Martin Čurda
Rok: 2016
prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)

Inter-War Avant-Garde Discourse across National and Disciplinary Borders
Martin Čurda
Rok: 2016
uspořádání konference, workshopu

"Neoclassicism as a Subset of Avant-Garde Discourse in France and Czechoslovakia"
Martin Čurda
Rok: 2015
prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)

Society for Music Analysis (UK)
Martin Čurda
Rok: 2015
působení v zahraničí

Nenalezen žádný záznam.

Zobrazit více záznamů

Zobrazit více záznamů

Zobrazit více záznamů

Zobrazit více záznamů

Zobrazit více záznamů

Zobrazit více záznamů

Zobrazit více záznamů

Zobrazit více záznamů



ZkratkaNázev předmětu
1ORC1Orchestrální praxe 1
1ORC2Orchestrální praxe 2
1ORC3Orchestrální praxe 3
1ORC4Orchestrální praxe 4
1ORC5Orchestrální praxe 5
1ORC6Orchestrální praxe 6
8INKAInterpretation Seminar A
8INKBInterpretation Seminar B
8INKCInterpretation Seminar C
8INKDInterpretation Seminar D
ASIH1Teorie hudební interpretace 1
ASIH2Teorie hudební interpretace 2
BCDISBakalářský seminář
DASAnalýza skladeb 20. a 21. století
DIPSEDiplomový seminář
HUPS1Hudební psychologie 1
HUPS2Hudební psychologie 2
KOAS1Komplexní analýza skladeb 1
KOAS2Komplexní analýza skladeb 2
KOAS3Komplexní analýza skladeb 3
KOM20Hudební myšlení po 1900
METVUMetodologické otázky umění
MODERCulture in the Modernist Era
RHTH1Hudební teorie 1
RHTH2Hudební teorie 2
UDAI1Úvod do autentické interpretace 1
UDAI2Úvod do autentické interpretace 2
WARAVCulture from Inter-War Avant
1ANG4Zkouška z angličtiny B1/B2
1DEH3Dějiny hudby 3: 1900-1945
1DEH4Dějiny hudby 4: po 1945
1DUK1Dějiny umělecké kultury 1
1DUK2Dějiny umělecké kultury 2
1HUA1Hudební analýza 1
1HUA2Hudební analýza 2
1HUA3Hudební analýza 3
1HUA4Hudební analýza 4
1ISLAIntonace a sluchová analýza
1SHUASeminář hudební a interpretační analýzy
2DEHCDějiny hudby C
2DEHDDějiny hudby D
2DIPSMagisterský diplomový seminář
2HERMHudba a význam
2MACEMusic, Arts and Culture in the Early 20C
2REPARepertoárová studia A
2REPBRepertoárová studia B
2SHUASeminář hudební a interpretační analýzy
3KONFAktivní účast na odborné konferenci
8DIPSDiploma Seminar
8HERMMusic and Meaning
8MACEMusic, Arts and Culture in the Early 20C
8REPARepertoire Studies A
8REPBRepertoire Studies B
8SHUASeminar of Music and Perform. Analysis


AutorNázev práceTypRok
Hodurová Zuzana„Ballade et danse des Sylphes„ v kontextu flétnové tvorby Joachima Andersenabakalářská 2020 
Kořená Eva MarieOpera Svadba srbské a kanadské skladatelky Any Sokolovićbakalářská 2020 
Zavadilová VeronikaPísně v lidovém tónu Pavla Haasebakalářská 2020 
Josková KristýnaSoučasná nabídka edukačních programů vybraných symfonických těles v České republicebakalářská 2019 
Tomek FrantišekBeethovenova Missa solemnis D dur, op. 123bakalářská 2019 


Inovace studijního programu Instrumentální hra formou převodu vybraných předmětů do online formy
Hlavní řešitelMgr. Martin Čurda, Ph.D.
Období1/2020 - 11/2020
PoskytovatelRozvojové programy MŠMT
Stavukončený
facebook
instagram
youtube
twitter
linked in
soundcloud
rss
social hub