Martin Čurda
titul, jméno, příjmení: | Mgr. Martin Čurda, Ph.D. |
místnost, podlaží, budova: |
F 112, budova F |
funkce: | |
obor činnosti: | |
katedra / středisko (fakulta): |
Katedra teorie a dějin umění (Fakulta umění) Centrum vizuálních studií (Pedagogická fakulta) |
telefon, mobil: |
553 46 2910 728 160 347 |
e-mail: |
Vzdělání
2012 – 2017
PhD, Musicology - Cardiff University, School of Music, Cardiff, UK
2010 – 2012
Mgr., Hudební věda - Masarykova Univerzita, Ústav hudební vědy
2007 – 2010
Bc., Hudební věda - Masarykova Univerzita, Ústav hudební vědy
Kvalifikace
2017
PhD
Zaměstnání, praxe
2016 – dosud
Ostravská universita, Fakulta umění (odborný asistent)
Odborné zaměření
Muzikologie
Hudební analýza, sémiotika a hermeneutika
Hudba dvacátého století
Členství v profesních organizacích, redakčních radách a poradních orgánech
Society of Music Analysis
Royal Musical Association
British Association for Slavonic and East European Studies
Působení v zahraničí
2012 – 2017
Cardiff University, Cardiff, UK (doktorské studium)
Jazykové znalosti
Angličtina
výborná znalost
Němčina
pasivní znalost
'Reading Meaning In and Out of Music from Theresienstadt: The Case of Pavel Haas' |
Martin Čurda |
Rok: 2020, Routledge |
kapitola v odborné knize |
'Religious Patriotism and Grotesque Ridicule: Responses to Nazi Oppression in Pavel Haas's Unfinished Wartime Symphony' |
Martin Čurda |
Rok: 2020, Routledge |
kapitola v odborné knize |
The Music of Pavel Haas: Analytical and Hermeneutical Studies |
Martin Čurda |
Rok: 2020, Routledge |
odborná kniha |
Haasův Šarlatán: tragikomeddie o starých komediantech, moderních individualistech a podivných dvojnících |
Martin Čurda |
Rok: 2018, Hudební věda |
článek v odborném periodiku |
'From the Monkey Mountains': The Body, the Grotesque, and Carnival in the Music of Pavel Haas |
Martin Čurda |
Rok: 2016, Journal of the Royal Musical Association |
článek v odborném periodiku |
Nenalezen žádný záznam.
Autor | Název práce | Typ | Rok |
---|---|---|---|
Divín Pavel | Analýza písňového cyklu "Viva Sweet Love" Johna Musta | bakalářská | 2022 |
Jirásková Barbora | Historie rozšířených vokálních technik a jejich využití na poli české hudební scény | bakalářská | 2022 |
Kašparová Klára | J. B. Foerster: písně pro sólový hlas na texty českých básníků | bakalářská | 2022 |
Machačíková Kristina | Srovnání kompozičních technik ve smyčcových kvartetech Josepha Haydna a Ludwiga van Beethovena | bakalářská | 2022 |
Margová Jana | Hudobná a interpretačná analýza piesňového cyklu Dichterliebe, op. 48 Roberta Schumanna | bakalářská | 2022 |
Kurková Lenka | Písňová tvorba Ladislava Vycpálka se zaměřením na analýzu písňových cyklů Tichá usmíření, op. 1, Probuzení, op. 17 a V Boží dlani, op. 14 | bakalářská | 2021 |
Peržeľová Anna | Hudobná forma a frázová štruktúra v Mozartových koncertoch pre flautu | bakalářská | 2021 |
Hodurová Zuzana | "Ballade et danse des Sylphes" v kontextu flétnové tvorby Joachima Andersena | bakalářská | 2020 |
Kořená Eva Marie | Opera Svadba srbské a kanadské skladatelky Any Sokolović | bakalářská | 2020 |
Zavadilová Veronika | Písně v lidovém tónu Pavla Haase | bakalářská | 2020 |
Josková Kristýna | Současná nabídka edukačních programů vybraných symfonických těles v České republice | bakalářská | 2019 |
Tomek František | Beethovenova Missa solemnis D dur, op. 123 | bakalářská | 2019 |
Vytvoření elektronické výukové opory pro studijní předmět Music, Arts, and Culture in the Early 20th Century | |
---|---|
Hlavní řešitel | Mgr. Martin Čurda, Ph.D. |
Období | 1/2021 - 11/2021 |
Poskytovatel | Rozvojové programy MŠMT |
Stav | ukončený |
Inovace studijního programu Instrumentální hra formou převodu vybraných předmětů do online formy | |
---|---|
Hlavní řešitel | Mgr. Martin Čurda, Ph.D. |
Období | 1/2020 - 11/2020 |
Poskytovatel | Rozvojové programy MŠMT |
Stav | ukončený |