Projekty a granty

Rozvojové projekty
Projekty územně správních celků
Interní granty
Operační programy
Projekty mezinárodní spolupráce
Kontakty pro vědu, rozvoj a transfer technologií


Databáze všech projektů a grantů od roku 2010




Analýza charakteristik učebních stylů a jejich využití v elektronické výuce
Id projektuSGS12/PdF/2016-17
Hlavní řešitelIng. Ondřej Takács, Ph.D.
Období1/2016 - 12/2017
PoskytovatelSpecifický VŠ výzkum
Stavukončený
AnotaceNa katedře informačních a komunikačních technologií se již několik let rozvíjí teorie adaptivní elektronické výuky. Byl vytvořen systém Barborka4 pro realizaci experimentů v této adaptivní výuce. V tomto systému již proběhlo několik výukových experimentů, které byly součástí disertačních prací. Před začátkem adaptivní výuky studenti vyplňují dotazník, který měří jejich učební styly a další vlastnosti, které mají vliv na jejich výuku. Konkrétně jsou zjišťovány následující vlastnosti: smyslový typ, obecná motivace ke studiu, sociální aspekty, systematičnost učení, způsob zpracování informací, postup učení, pojetí učení a autoregulace. Na základě většiny těchto charakteristik je poté výuka danému studentovi adaptována vhodným přizpůsobením výuky. V předchozích výukových experimentech bylo zjištěno, že se studenti použitím adaptivní metody výuky učí lépe než obvyklou metodou. Cílem tohoto projektu je podrobněji analyzovat vliv několika vybraných charakteristik studenta na jeho přírůstek jeho znalostí. Tato analýza bude provedena vyhodnocením série výukových experimentů. V nich každý student projde několika různými styly výuky a pro každý z těchto stylů se vyhodnotí přírůstek znalostí studenta. Poté bude analyzován vztah vyplněných dotazníků s výsledky různých stylů výuky. Výsledkem projektu bude nově vytvořená adaptivní výukové opora, na které bude možné provádět experimenty s adaptivní výukou. Dalším výsledkem budou provedené analýzy, které poskytnou lepší představu o různých vlastnostech studentů a jejich vlivu na adaptivní výuku.