Organizace

Ostravská univerzita se snaží plnit i svou takzvanou třetí roli, jejíž misí je pozitivně ovlivňovat obyvatelstvo (nejen) regionu a přispívat k jeho růstu. Proto navazujeme spolupráce i s neziskovými, kulturními, vzdělávacími, osvětovými a dalšími organizacemi. Ve spolupráci s nimi pak nabízíme nejen studentům a akademikům, ale i široké veřejnosti možnost rozšířit si obzory, poznávat a duševně se obohacovat.

Tímto děkujeme našim partnerům z řad organizací, se kterými po celý rok spolupracujeme a společnými silami vymýšlíme způsoby, jak udělat region i celý svět lepší.

logo organizace

Dolní oblast Vítkovice


Jedinečný prostor bývalého industriálního areálu se přetváří v kulturní centrum. V bývalém plynojemu zní tóny a hlasy světových hudebníků a myslitelů, staré koupelny ožívají plesy a celý areál se stal dějištěm nejen festivalu Colours of Ostrava, ale také mnohých akcí Ostravské univerzity, jako jsou srazy absolventů, imatrikulace prváků nebo reprezentační plesy. Děkujeme!
logo organizace

Česká televize – studio Ostrava


Jak s oblibou říká ředitel ostravského studia České televize Tomáš Šiřina, „univerzita a televize k sobě mají blízko nejen svou adresou“ (sídlí prakticky naproti sobě). Intenzivní spolupráce již umožnila desítkám studentů získat požadovanou praxi v oblasti médií například v rámci koncepčního vzdělávacího modulu Základy televizní žurnalistiky.
logo organizace

Janáček Ostrava 2018


V roce 2018 žije Ostravská univerzita mimo jiné také projektem Janáček Ostrava 2018, který po celý rok přináší koncertní díla i další kulturní zážitky spojené s životem a dílem skladatele Janáčka. Jsme hrdým partnerem projektu, který do ostravského kulturního dění přináší nejednu zajímavou akci!
logo organizace

Centrum PANT


Ostravské Centrum PANT nabízí veřejnosti otevřenou platformu pro diskuzi zejména na téma moderních dějin, pořádá výstavy, setkání s pamětníky, umělci, literáty i dalšími inspirativními osobnostmi. Svým programem i vizí je velmi blízko naší univerzitě, proto jsme velmi rádi, že jsme se mohli stát partnerem tohoto ostravského unikátu.
logo organizace

Člověk v tísni


V roce 2017 jsme začali spolupracovat s neziskovou organizací Člověk v tísni. Společnými silami se daří na akcích Ostravské univerzity v rámci oficiální sbírky získávat prostředky pro stavbu nových škol v Africe. Vzdělání by totiž nemělo být nedosažitelné. Pro nikoho.
logo organizace

Stará aréna Ostrava


Stará aréna. Jedinečný kreativní prostor, který si zakládá na dobré kávě, inspirativním prostředí, originální dramaturgii a nezávislé tvorbě. Se „Starou“ jsou spjata jména ostravských kreativců – a právě ti jsou průnikem s Ostravskou univerzitou. Moc rádi s tvůrci ze Staré arény spolupracujeme na akcích OU i při tvorbě kampaní.
logo organizace

Lékaři bez hranic


Vzhledem k tomu, že i v řadách lékařů z Ostravské univerzity jsou členové mezinárodní humanitární organizace Lékaři bez hranic (Médecins Sans Frontières), daří se nám zprostředkovávat setkání veřejnosti s těmito novodobými hrdiny. Například na festivalu Colours of Ostrava. Za činnost všech lékařů bez hranic děkujeme a s hlubokou poklonou smekáme klobouk!
logo organizace

Provoz Hlubina


Ostravský industriál ožívá nejen velkými architektonickými počiny a desetitisícovými Colours of Ostrava, ale i drobnější alternativní scénou, kterou představuje právě Provoz Hlubina. Jde o unikátní prostor bývalého černouhelného dolu spojený s kavárnou, filmovým centrem, kinem i uměleckými ateliéry, rukodělnou dílnou, zkušebnami i nahrávacím studiem. Pro svou jedinečnost již hostil nejednu událost Ostravské univerzity.
logo organizace

Komorní scéna Aréna


Zvučné jméno tohoto ostravského divadla si za svou odvážnou dramaturgii vysloužilo nejedno ocenění. Jsme rádi, že na základě spolupráce Ostravské univerzity s touto scénou můžeme nabízet našim studentům i zaměstnancům, jakož i veřejnosti na našich akcích, kvalitní divadelní zážitky, které v čase neztrácejí na neotřelosti.
logo organizace

Národní divadlo Moravskoslezské


Už od roku 1907 má Ostrava zajištěn přísun kvalitních divadelních představení v podání Národního divadla Moravskoslezského. Protože vzdělání a kultura jsou dva nepostradatelné atributy moderního člověka, Ostravská univerzita s divadlem spolupracuje nejen na úrovni jednotlivých událostí, ale také při dosahování společných strategických cílů v regionu. Příkladem takové spolupráce byla například účast na projektu Shakespeare Ostrava 2016.
logo organizace

MentalCafé


Naše oblíbená kavárna, kterou můžete potkat na většině našich akcí – třeba na happeningu Jsme Ostravská! nebo Ostravské Noci vědců. Pojízdná kavárna zaměstnává lidi s postižením, kterým tak dává příležitost vydělat si peníze a plně se začlenit do pracovního procesu. Jejich káva chutná skvěle a nejlepší je, že potěší chuťové buňky i duši.
logo organizace

Normální je darovat


V roce 2019 jsme se stali partnerem projektu Normální je darovat. Cílem projektu je rozšířit seznam dobrovolníků v registru dárců kostní dřeně ve vybraných zdravotnických zařízeních v Moravskoslezském kraji, a to poskytnutím informací potenciálním dárcům krve a krevních složek o tom, jak a kde můžou darovat, eliminovat obavy z odběru a ukázat, že dárcovství je normální, běžnou záležitostí, která se by se měla stát součástí našich životů. Darovat krev a plazmu by pro nás mělo být stejně samozřejmé, jako je třídit odpad, uvolnit starším lidem místo k sezení v MHD, podržet dveře přítelkyni či zastavit u přechodu pro chodce.
logo organizace

Kudy z nudy


Pod názvem Kudy z nudy naleznete projekt České centrály cestovního ruchu – CzechTourism, jehož cílem je podpora domácího cestovního ruchu. Kudy z nudy nabízí komplexní nabídku pro každého cestovatele. Lidé se tu mohou inspirovat tipy na výlety po celém Česku, které uspokojí rodiny s dětmi, party mladých lidí, romantiky i velké sportovní fajnšmekry. Zároveň je to jeden z hlavních nástrojů, kterým agentura CzechTourism zdarma pomáhá podnikatelům v propagaci jejich nabídek. V tipech pro volný čas lze nalézt také aktivity Ostravské univerzity. V sezoně stránky zaznamenávají měsíčně až 2 miliony návštěv. Projekt se může pochlubit také svou fanouškovskou verzí na Facebooku, kde si cestovatelé vzájemně sdílí zajímavosti a novinky z webu.


Zveřejněno / aktualizováno: 10. 08. 2020